We vierden in 2021 meerdere jubilea. 10 jaar vogelonderzoek in de Hooge Boezem achter Haastrecht. Daarom is er meer teruggekeken en de data extra aandacht gegeven en uitgewerkt. Het gehele rapport is te vinden op www.nebularia.nl en een beknopte versie van het rapport 2021 kunt u in ons jaarverslag vinden. Daarnaast ging ons CES-56 onderzoek in de Stolwijkse Boezem in Gouderak zijn 20ste jaar in. In vele opzichten zijn er in deze boezem, midden in het veenweidegebied in het Groene Hart, veel veranderingen in de vegetatie opgetreden. Dat heeft ook zijn uitwerking op de bestaande vogelpopulatie. Door het langjarig onderzoek hebben we een mooie datareeks verzameld. Deze zorgt ervoor dat we daadwerkelijk iets kunnen vertellen over de broedvogels aldaar. Verder was het absoluut geen vraag of de 200.000ste vogel in 2021 op Westenschouwen geringd zou worden. De prijsvraag die het bestuur uitschreef en waar iedere Nebulariaan aan mee kon doen en waarmee je ook nog eens een leuke dinerbon kon winnen, zorgde voor een dramatische inschrijving van maar liefst vier medewerkers. Nebularianen houden waarschijnlijk niet van een weddenschap of uit eten gaan.